Pandemi ve Deprem Sonrası Arsuz

Depremzedelerin ikamet ettiği çadır ve konteyner kentler bir an önce, sakinlerine hizmet verecek alt yapıya kavuşmuş hale getirilmeli, yeni yerlerinde ortak mutfak, yeteri kadar tuvalet ve banyoların olduğu ortamlarına kavuşmalıdırlar. İşgal edilen kamu hizmeti veren (lokanta, cafe, otel, okul, eğitim kurumları vs.) normal hizmetine açılarak bir nebze de olsa deprem izleri en aza indirilmelidir. Bu mekanlarda depremzedeler kendi ihtiyaçlarını giderebilmeli ve üretim istihdamına katkıları sağlanmasının bölge halkına maddi manevi yarar sağlar düşüncesindeyiz. A

RSUZ DEVLET HASTANESİ, sadece Arsuz için değil çevre ilçelere de deprem sonrası sağlıkta bir büyük eksikliği gidermesi bekleniyordu. Ancak bugüne kadar istenilen seviyede arzulandığı gibi hizmete açılamadı. Halen sadece poliklinik hizmeti vermekte olup, gelen hastalara yatak hizmeti verememektedir. Arsuz Devlet Hastanesinin tüm birimleri ile hizmete açılması ve arzulanan eksiklikleri giderilerek ihtiyaç ve beklentilere cevap vermelidir.

Bölgenin yapılandırılmasında önemli rol oynayacak (inşaat, sıhhi tesisat, elektrik tesisatı v.s.) KALİFİYE İŞÇİ eksikliğini gidermek için ilçemizde de kısaltılmış kurslar açılmalı. Gerekirse Arsuz Teknik Meslek Lisesi açılmalıdır. Arsuz’un eğitim kenti olmasında büyük rol oynaması düşünülen FEN LİSESİ’nin faaliyete geçmesinin büyük yarar sağlayacağı kanaatimizi ısrar ile sürdürüyoruz.

Arsuz İlçesinin belediye, kaymakamlık, STK’lar, muhtarlar başta olmak üzere her kesimin temsil edildiği ARSUZ KENT KONSEYİ Belediye başkanı ve kaymakamlığın katılımı ile toplanmalı sorunlar dile getirilmeli, konseyde temsil edilmesi gereken bürokratların da katılımı sağlanarak çözüm sağlanmalıdır.

Arsuz ilçesinde afetzedelerin sorunlarını iletebileceği muhatap olabilecekleri kriz veya koordinasyon masasının yeteri gibi oluşmadığı kanaati çok yaygın.

Kent konseyi daha aktif rol alarak bu sorunlara katkıda bulunabilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir